tirsdag, oktober 14, 2008

så sant, så sant : )

"Når en morgengretten unge slår seg
vrang og rekker tunge
og nekter å ta klær og støvler på
Når melkeglasset veltes
og brunostmaten eltes
mellom fingre som er klønete og små.

Så husk at denne dagen må du ta vare på
den forsvinner mellom fingrene dine nå
en gang vil du savne slitet
da er det for seint å vite
det er du som gjør din dag og tinning grå.

Du er kysten de en gang seiler fra
si meg hvem er stor og liten da
når fremtidshavet ligger som et speil
så blås din medvind inn i deres seil.

Når lørdag blir til søndag
og du ber en stille bønn
om at barna ikke våkner klokka fem
men vårherre kan ikke love
at du skal kunne sove
når en liten kommer inn med morgenklem."



En av mange bilder der Tobias spiser selv, og jeg må vaske hele han + gulvet : ) lille sjarmøren vår.


Fant denne teksten på en annen blogg. Og den beskriver utrolig godt hvordan dagene er hos familien Wiik for tiden : )Tobias er oppe tidlig de fleste dagene, og det er ingenting vi heller vil enn å sove litt til, men når jeg har kommet meg ut av senga, satt meg i sofaen og krøllet teppe rundt meg og Tobias, da er det glemt at klokka bare er 06.00. Det er vår lille kosestund, det er mørkt ute og ingen bil trafikk. Det er egentlig en fin start på dagen!

1 kommentar:

Tone Håvik Frichsen sa...

Hahaha...ja jammen sa eg graps ;P Her ser det jo heilt TEXAS ut itte måltidene :o